söndag, september 17, 2006

Första lördagen

Kände mig inte alls trött igår när jag gick till sängs. Tänkte att det här ska nog bli bra. Så fel jag hade. Klockan två vaknade jag av att Shinji ringde. Vi bestämde träff till senare på kvällen efter hans fotbollsträning.

Strosade runt i området där jag bor och upptäckte inte mindre än fem butiker som säljer sjukt dyra danska och svenska 50-talsmöbler mestadels i teak. Sideboardet till höger på bilden har jag hemma. Köpte det för 2200:-, i Tokyo får man punga upp 16000:-

teak
Tog tunnelbanan till Harajuku och la mig och läste i Yuyogi park. Parken där galna ungdomar ska samlas om helgerna. Såg inte så mkt galet denna gång. Orkade inte leta då fukten/värmen sänkte mig. La mig på närmaste gräsplätt. Snart ska jag hitta deras samlingspunkt.

Gick av en slump förbi Graniph där jag köpte två t-shirts. Fick ett stämpelkort där 15 stämplar ger en gratis t-shirt. Det kommer jag att fixa. Längre ner på gatan har Prada ett eget hus med välvda glasrutor. Snyggt så det förslår.

Prada
Träffade Shinji och drack öl för att fira Kalles födelsedag. Grattis!

4 Kommentarer:

Blogger D.S. skrev..

Yoyogi blommar framförallt på söndagar så testa det, fråga Takashi om han skall haka han sa att han var sjukt sugen efter att ha sett min film (han hade inte varit där innan...eh)

01:48  
Anonymous Anonym skrev..

Tack Guys! Krama Shinji från mig! /Kalle Själv

01:59  
Anonymous Anonym skrev..

Tokyo...coolt. Ha det fint! K

07:43  
Blogger shinji skrev..

Great Photo!!

22:59  

Skicka en kommentar

<< Home