onsdag, oktober 04, 2006

Svenskar i ropppongi

Via Andrés blog hittade Jens Petersen min blog och drog ett mail till mig. För att göra en lång historia kort bjöd Jens mig på konsert med svenska artister. Jens är en gammal Lund/radio-kompis med Stina. Jag pep till Roppongi och träffade Yuki som jag bestämt tid med under en enorm spindel vid Mori Tower. Yuki = pepp på svensk musik.

Roppongi
Väl inne på stället, The Baron, såg vi Jens och pratade som hastigast. Jens var för aftonen DJ Jens. På scen stod Ane Brun och Hello Saferide (var och en för sig) och spelade för en 50-hövdad publik. Har aldrig sett någon av dem tidigare. Ane Brun var något annat faktiskt. Kommer se dem i kväll igen då Eiko ordanat en inbjudan till en afton på Svenska Ambassaden med mat, musik etc.

Ane1

Ane2

Hello1

Hello2
Det blir en del sena måltider. Så även denna kväll. Gick med Yuki och åt tokfin udon (tjocka nudlar). Yuki som bara varit i hatten en gång i sitt liv, det var i Köpenhamn, drack tre munnar öl till maten. När vi skiljdes åt i tunnelbanan konstaterade hon "oops, Yuki is drunk again".

Uden

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Yuki is drunk again. Musik för öronen.

20:19  

Skicka en kommentar

<< Home