söndag, oktober 01, 2006

Christopher Cross

Christopher Cross Nyss hemkommen från mitt första besök på Blue Note Tokyo. Christopher Cross gjorde sin sista av 8 utsålda konserter här i Tokyo. Cross har skrivit låten Ride Like the Wind som fick klä min BBQ-film i toner.

Fotografering var inte tillåten så jag sköt från höften när jag fotade. Det blev bara tre risiga bilder, personalen var som hökar.

Innan konserten kom en blond herre fram till mig och började småprata. Han berättade att han precis hade sett en fantastisk svensk grupp "I have a picture of them here in my camera, I'll show you". Mannen plockar upp kameran och börjar fippla fram bland bilderna. Det är bilder på mannen tillsammans med Beyonce, Scarlett Johansson, Sergio Mendez mfl. Till slut kommer han fram till den fantastiska gruppen "Ah, here they are, The Real Group". Tjena!

Det visar sig att killen med kameran heter Kamasami Kong (riktig namn Bob Zix) och är en japansk radiogigant från Hawaii som känner gud och hela världen. Efter spelning så presenterade han mig för Christopher och bandet. Kamasami Kong var/är kung. Han skrattade, drog skrönor, beställde öl, dunkade rygg i 250 km/h. Jag var fan helt hänförd och glömde fota denna lustiga man.

Kong har en krönika och podcast i tidningen Metropolis.

7 Kommentarer:

Blogger Kristoffer Triumf skrev..

Kul att Jesper Klarin hittat tillbaka till musiken/gitarren!

Länge leve Jesper Klarin på gitarr!

03:11  
Blogger SweJens skrev..

Jeppe spelar bas.

04:40  
Anonymous Anonym skrev..

Attans, kom trea med Jeppe!

07:33  
Blogger Kristoffer Triumf skrev..

Ser ju det på greppet nu, men hur många strängar sportar han?

14:48  
Blogger SweJens skrev..

Han hade två st 5-strängade (en bandlös) samt en 4-strängad historia. Alla tre synnerligen fula.

22:45  
Blogger Jacob! skrev..

Denna Mr Kong... jag älskar honom redan. Om du kan (OBS! EJ KRAV) ta gärna med honom hem i december.

23:46  
Anonymous Anonym skrev..

Christopher Cross i Tokyo. Trevligt.

Själv ska försöka se Ryan när han kommer till Bryssel på torsdag.


Henrik

01:59  

Skicka en kommentar

<< Home