tisdag, september 26, 2006

Victor Wooten

Victor Wooten Jag har hittat hem. Jag har hamnat i ett land där teknisk excellens inom musikvärlden inte är ett skällsord.

Victor Wooten spelade på Shibuya O-East och på främsta raden satt Shingo, Shinji och jag själv. Vi bjöds på en riktig knas-bas-festival. Tre basbyten i en och samma låt, ständigt två bassister på scenen så Victor kunde göra de utflykter han ville, dioder i bashalsen som blinkade i slap-solot. Vi fick se och höra det som i princip hela Sveriges befolkning hatar - en tight musiker. Japanerna var som barn på julafton och jag var nog som betlehemsstjärnan själv. Jag har hittat hem.

Kvällen avslutades på Maruhachi.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Knas-bas när den är som bäst. Grattis! Vad tyckte Shinji?

03:26  
Anonymous Anonym skrev..

Cirkusbas i dess ädlaste form. Jag kan mycket väl förstå att du skiner upp. Snart kan det japanska regnet vara på väg hem till Malmö. Idag har vi tydligen bevittnat och benjutit sommarens sista suck. Ha det fint! //Mårten

06:29  
Anonymous Anonym skrev..

Härligt! Förstår att du hittat rätt.

Å andra sidan, finns det någon subkultur som japanerna inte tagit under sina vingar. Pandora lär ju fortfarande ge ut plattor därborta.

Kram Patrik

03:45  

Skicka en kommentar

<< Home