söndag, september 24, 2006

Akihabara

Sov ut. Gud så skönt. Drog på mig kläderna och gick ut i ett lördags-glatt Tokyo. För första gången sedan jag kom hit var vädret humant. En svag bris smekte min nacke, kvicksilvret höll sig runt 22 grader och fukten hade dragit till havs alt skogs.

Tog tunnelbanan till Akihabara. Tänk dig ett ONOFF stort som Kungsholmen fyllt med 100% roliga saker så har du Akihabara. Massa elektronik, anime, leksaker och spelhus. Slog ihjäl många timmar där. Det var så... mycket.

Akihabara
Fullt vuxna män står och tittar å drar med febriga ögon och darrande händer i dessa plastdockor. Finns i storlekar från 2 cm (att ha hängande i mobilen) till naturlig storlek (att ha i vardagsrummet gissar jag).

Doll
En av de äldre butikerna i området reade ut lite gammalt groll.

Sale

2 Kommentarer:

Blogger Jourtor skrev..

Plockar du med de där vagnarna åt mig när du drar hem?

Tack på förhand

03:29  
Anonymous Anonym skrev..

ååååh! vilket gott snusk! den skulle man inte tacka nej till! nej nej nej! (0_0)

00:50  

Skicka en kommentar

<< Home