torsdag, september 28, 2006

Kundmöte

Kom precis tillbaka från mitt första möte som hölls hos ADK. På vår väg mot Ginza där ADK har sitt kontor påpekar samtliga som är med från jobbet "HAR DU INGEN VÄSKA?" som om detta vore det största brottet i världen. Jag hade en liten penna och ett block i bakfickan. Tydligen ska man ha med sig en stor hög papper, minst en dator, mkt pennor och ett gäng almanackor för att verka engagerad. Kollegorna lugnade sig med att de kunde säga lite skämtsamt att mitt handlande berodde på "Stockholm-style, moahahahah ha ha.... ha"

Väl framme tog vi hissen till ett våningsplan fullt med massa små mötesbås. Alla röker, det luktar för djävligt, det är varmt. Hur som helst. En del av det jobbet jag gjort här i Tokyo skulle presenteras. Det handlar om det där däcket som jag och Ted besökte i Italien tidigare i somras. Det var idéer om rymden, flipperspel, blodomlopp, blixtlås, däckspår mm mm. Vad fastnade då ADK för? Jo en idé som en av kollegorna kommit på som skulle få ERK att slå bakut. Idén gick ut på att 1) kille har bil med coola däck 2) tjejer blir vrålkåta av dessa coola däck och vill åka med i bilen. Där satt vi på mötet (som hölls på japanska) och skrattade hjärtligt åt denna sköna/roliga idé. Soft.

På ADKs hemsida läser jag att de strävar efter att "always make the effort to introduce fresh ideas".

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Idén låter lysande, jag snor den rakt av! Tror E-Lux kan vara peppade av något liknande.

23:32  
Anonymous Anonym skrev..

Hahaha, skall försöka sälja in den här på SEMC också ;)

Men då måste tjejerna ha skoluniformer, annars får det vara...

00:28  

Skicka en kommentar

<< Home