onsdag, oktober 18, 2006

ATM

Säg Japan och många tänker "teknologi i framkant", "hela skiten är digital" och "robot".

När jag ska ta ut kontanter med mitt visakort är jag hänvisade till vissa exklusiva bankomater i tex Shibuya eller Harajuku. Ett annat alternativ är att gå till det japanska postverket som har bankomater för utländska visakort. Postens bankomater är allt annat än teknologi i framkant, digitala och robot. Dock är de som allt annat här i Japan väldigt blindvänliga. Skulle jag, gud förbjude, bli blind flyttar jag till Tokyo inom loppet av fyra dagar.

ATM1

ATM2
Den här gula filuren i hörnet som kommer fram när de processar mina pengar... jag kan inte riktigt klä mina tankar i ord... men är inte det ett märkligt val av figur till den här väldigt gråa maskinen?

2 Kommentarer:

Blogger D.S. skrev..

Jag packar min väska i detta nu! Och kommer att peta ut dina jävla ögon redan i övermorgon (din tid)!

03:37  
Blogger Kristoffer Triumf skrev..

Vad är oddset på att du och Helena drrar ett pankomat-inlägg var samma dag?

18:11  

Skicka en kommentar

<< Home