tisdag, oktober 17, 2006

Obic Seagulls

Då var besök två till Tokyo Dome avklarat. Denna gång var det amerikansk fotboll som stod på schemat. Yukis kompis, som är cheerleader för (hos?) laget Obic Seagulls, gav oss fribiljetter. Obic Seagulls besegrade Fujitsu Frontiers i en riktigt orafflande match.

Amerikansk fotboll. Vad fan är det rent ut sagt? En riktigt finesslös och ointelligent sport där underhållningen utanför planen jobbar hårdare än utövarna av sporten.

Nu låter det som om jag hade en tråkig kväll. Nej nej. Obico Seagulls cheerleaders underhöll oss kungligt.

Obic Seagulls

Obic Seagulls

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

I beg to differ ang amerikansk fotboll. En superbowl final kan vara hur bra som helst då det verkligen är allvar och varenda liten hjärntvättad pojke uppväxt i det amerikanska samhällets största dröm att få vinna. De hade kunnat äta sin mormor för att få en sån där ring. Lägg till en fet burgare med riktig pommes och ett gäng riktigt blaskiga öl så har du en helnatt.
Kan dock tänka mig att ett gäng fjuniga japaner med matchvikt närmre 50 än 100 inte är så skoj att glo på.
Tacka vet jag maxdopade linebackers på 180 pannor som springer 100m på 11 blankt.

15:22  
Anonymous Anonym skrev..

Kombinationen "äta sin mormor" och "lägg till en fet burgare..." satt som en smäck.

18:39  
Blogger Markus L skrev..

Att amerikansk fotboll skulle vara en ointelligent sport stämmer helt enkelt inte, detta är inte ens en fråga om tycke och smak. Även om det för den oinitierade ser ut att vara bröt i mitten så är i stort sett varenda steg spelarna tar koordinerade och ibland kan skillnaden mellan ett bra eller dåligt spel handla om ifall man tog sitt första steg i 45 graders vinkel utåt eller 50 graders vinkel utåt.

Nu är jag såklart, som jänkarna säger, biased, jag har ju själv spelat i 12 år och jag har aldrig stött på en sport med mer taktik.

Så, nu fick jag det sagt, fortsätt blogga bra!

03:17  

Skicka en kommentar

<< Home