onsdag, oktober 04, 2006

Lantz

Fan vad fint. Upptäckte att jag har två olyssnade Lantz i P3 i min iTunes. Den är en sann fröjd att ta sig en kaffe och ett avsnitt på morgonen. Lyssnar alldeles för sällan på radio i största allmänhet i Sverige. Det blir dock myket av den varan här. Hoppas det är en vana jag tar med mig hem.

I min ungdom lyssnade jag mycket på Spanarna. Det är bedrövligt vad det programmet har blivit segt. Kan någong ta bort Jessika Gedin från allt vad etermedier heter?

En sak jag och många med mig undrar är när Kulturfredag kommer som podcast?

Svaret är tyvärr att det är för många upphovsrättsliga frågor som inte är lösta, med författarförbund mm. Vi kan inte ha med en författare i programmet till exempel, om det sen ska poddas. Och då blir vi så begränsade. Men jag jobbar för en lösning och vi hoppas att fackförbunden sluter avtal på detta område snart.

Bästa hälsningar,
Anna Tullberg/producent Kulturfredag


Det är väl fan att det ska falla på några sura författare.

3 Kommentarer:

Blogger D.S. skrev..

Tack för denna spännande reflektion från fjärran östern... ELLER? NEJ, NU SÄTTER JAG NED FOTEN! DEN HÄR BLOGGEN HAR STAGNERAT OCH TAPPAT FOTFÄSTET! EN BILD OM DAGEN - ELLER JAG DRAR!!!

15:22  
Blogger SweJens skrev..

Jag snittar för böveln minst 100 bilder om dagen.

15:52  
Anonymous Anonym skrev..

Fan Jens! (& alla andra) Ni har himmelriket kvar när det gäller radioupplevelser!
P3 dokumentär är jevvlarimig det bästa jag har hört sen "September" gick för 20 år sen.

P3 dokumentär är ngt som hänger med mig i öronen på alla tradiga resor nuförtiden.
Trustoraffären, Militärligan & BT Kemi är mina favoriter för tillfället.

22:28  

Skicka en kommentar

<< Home