söndag, oktober 22, 2006

Nagoya

Jag, Shinji, Ted, David, Yuki och hennes kompis som jag aldrig lär mig namnet på tog Shinkansen till Nagoya, staden där Dragons är laget som gäller, för en dagstripp. Bild på själva tåget missade jag i all upphetsning.
shinkansen
Enda planen var ett besök på robot-muséet samt att eventuellt åka ut till Nagoya Dome för att se den första av sju matcher i Nipponseries 2006. Vi fixade en av dessa vilket var muséet som var peppande och coolt på alla sätt. Storleken var det enda som lämnade lite övrigt att önska.
robot
Det uteblivna dome-besöket ersattes med en tripp till Chunichi Building i centrala Nagoya som hade både ett Chunichi Dragons-altare och en Dragons-shop. Klart hjärtat hoppade lite extra på ett gammalt Dragons fan som mig.
chunichi

Chunichi Dragons Altar
Matchen mellan Chunichi Dragons och Nipponham (!) Fighters som Dragons vann med 4-2 fick vi se på en engelsk pub vid namn Elephant's Nest.

På vägen hem träffade vi en berömd kongressman. Ted fick både en bild och en autograf med denna kongressman som visade sig vara en kvinna.
ted
På tåget hem kändes ett toalettbesök på sin plats Jag valde western style.
toilet

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

vadå kvinna!? JAG FATTAR INTE!
förklara?
m(*^-^*)m

00:36  
Blogger SweJens skrev..

Hon är en kvinna helt enkelt.

Å vem är du?

00:40  

Skicka en kommentar

<< Home