torsdag, december 07, 2006

fiskfrukost

Jag blev bortfintad på lunchen igår. Helt utan förvarning sa Takashi att i morgon ses vi klockan 05 och drar till fiskmarknaden. Kollar fisk och äter sushi. Vi hade nog inget val. Shinji och jag sa ja.

Tsukiji Market är världens största fiskmarknad. Det var ett sjukt myller av minitruckar, ,fisk, frigolitlådor, skrikande små gubbar och 1,5 meter långa knivar som vajade hit och dit. Som ni fattar var det absolut värt att sätta klockan.

Frukosten intogs hos ett gammal strävsamt sushi-par. Tonfisken som nyss kommit av båten var något av det bästa jag stoppat i min munhåla. Laxen, räkan och allt det där man inte vill veta vad det är kom i en aldrig sinande ström. 20 bitar sushi till frukost var nytt för mig. Till det en flaska Kirin.

fisk2

fisk8

fisk5

fisk1

fisk4

fisk7

fisk3

fisk9

4 Kommentarer:

Blogger André Johansson skrev..

Jag borde ha åkt på där där fiskmarknaden. Det var det enda min resa saknade ser jag så här i efterhand.

17:11  
Anonymous Anonym skrev..

"times are changing..."

04:43  
Blogger SweJens skrev..

Jag käkar fisk och du är ute på internet. Sannerligen nya tider.

14:57  
Blogger Viktorov skrev..

Fina bilder

09:44  

Skicka en kommentar

<< Home